tisdag 1 januari 2013

Gott Nytt År!

Gott nytt år alla fina bloggläsare! Hoppas att alla har haft en fin jul och en bra nyårsafton! 
Min jul har varit lika mysig som den alltid brukar vara, har fått mycket biobiljetter i julklapp, så det är tur att det här året kommer bli ett bioår som det ser ut! Längtar!

På nyårsafton jobbade jag, och på kvällen bjöd jag några goda vänner på nyårsbuffé! Vi hade spelkväll och skålade in det nya året på balkongen med gott mousserande efter en väldigt sprakande söt efterrätt.
Jag verkligen älskar att ha middagsbjudningar! Tack alla för en strålande kväll.






 Jag bjöd på plockmat av olika de slag, och ett utav dem hade jag inte provat förut, men hittade receptet i en "mitt kök" tidning häromdagen, potatispizza.(bilden längst ned till höger.)
De vart supergoda, lättätna, rejäl i smaken, och är ett recept jag helt klart kommer att spara. 

Recept: 
(blir två pizzor)
4 st stora tortillabröd
ca 5 st tunnt skivade potatisar
ca 100 g spenat
1 burk Skånemejerier peppar gratäng cremé

Lägg två tortilla bröd på varandra ovanpå ett bakplåtspapper. 
Täck hela skivan med bladspenat, och sedan potatisen. 
Bred ut gratängcremén, och grädda i ugnen på 175 grader tills de fått en fin gyllene färg. 
Skär i tårtbitar, och servera! Perfekt att ha till buffén, bara att värma på dem lite innan servering!

Gott Nytt År! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar