söndag 17 mars 2013

Mini Donuts

Jag har köpt en Donut maker.
Vart inspirerad av Victoria, på Pink Pastry, en av många bloggar jag följer, och när jag insåg att den inte kostade så mycket, så kunde jag inte låta bli - de blir ju så enormt söta!

Lätta att göra är de också, och försvinnande goda! Tänk alla olika varianter man kan göra? I både färg och smak. Har inte hunnit prova så många olika ännu, men jag har många planer, och jag bara måste beställa mera candymelts.

Här är ett par smakprov på de jag hunnit göra hittills, de med krossade oreos på fick jag inspirationen av Pink Pastry igen, annars är de simpelt doppade i smält choklad. Några penslade jag i smält smör och doppade i socker. Smakade som en lite mindre "flottig" munk man köper på marknader osv. Galet goda! 
Recepet medföljer maskinen och är ett enkelt basrecept, mycket likt en våffelsmet. 

 





2 kommentarer:

  1. Tack snälla söta för länken. Grattis till din donutmaker, så söta och goda dina små donuts ser ut. Visst är det superkul?! Jag köpte även den här boken: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1440543410 vilken var väligt bra, dock inte bakat något ur den ännu, men väldigt sugen lite beroendeframkallande är de där donuts maskinerna, vill bara baka en massa donuts. Önskar dig en härlig påsk, stor kram!

    SvaraRadera
  2. Men tack själv för all underbar inspiration!
    Åh, den såg mycket spännande ut, kanske skulle införskaffa en sådan jag med. Ja, det är otroligt kul och beroendeframkallande, och goda blir de ju också.

    Detsamma önskar jag dig! Stor kram! <3

    SvaraRadera