söndag 2 december 2012

Första Advent.

Hoppas att ni alla har haft en trevlig första advent! 
Jag har haft en jättemysig dag på jobbet under skyltsöndagen, mycket folk på stan och jättebra väder - även om det var lite kyligt idag, nu är onekligen vintern här! Har hunnit blivit bjuden på kaffe hos en kompis, middag hos svärföräldrar sedan och kokat julens stora knäck-kok. Tror jag hällt upp knäck i över 150 stycken formar, så kommer säkerligen att drömma om knäck inatt. Men nu är det gjort!  Recept och foton på knäcken kommer i morgon =)


Har även slagit in lite julklappar. Jag vet att jag är i tidigaste laget att vara nästan klar med klapparna nu, men jobbar man inom handels så lär man sig snabbt att skall man hinna med dem, ja då måste man börja i tid. För sen finns det ingen chans att gå på stan och leta. Julen är den tid på året som är som mest hektisk i en blomsteraffär, eller egentligen vilken butik som helst, men det är även den tiden på året som är roligast att jobba. Jag har nog alltid älskat allt som hör julen till, att inte jobba på julafton det finns inte hos mig, det är den absolut roligaste dagen på året att jobba! <3

Det är så kul att slå in paket! Har oftast ett färgtema varje år, förra året var silver vitt & guld, i år kör jag på klassikt brunt, guld och rött. Sedan jag vart kattägare så har jag avstått från att använda "vanliga" presentsnören då jag slår in mina paket, utan använder band, rep eller papperssnören, men ej plast. Det är fantastiskt fint att blanda olika papper, tex. ett med mönster, och som i mitt fall, ett enfärgat silkespapper. Extra piffigt blir det om man knyter dit en liten kula eller annan liten dekor, jag har små guldstjärnor i år, som jag hittade på Jysk för endast 1:-
Billigt, elegant och ser lite extra lyxigt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar